Vetllades

 

Casino las Vegas

Unitats: totes.

Objectius:

–          Aprendre varis jocs.

–          Aprendre que a vegades poden guanyar però que si són massa avariciosos poden perdre-ho tot.

Desenvolupament: els caps es distribueixen en diferents taules i /o sales  l’espai on estem i cada cap fa de « croupier », un pot fer el joc de la carta més alta, un altre pot fer el joc del set i mig, un altre el 21. També, algú pot tenir una ruleta, i un bingo. Els infants tenen unes quantes fitxes quan comencen i han d’anar jugant als diferents jocs i apostant per poder guanyar diners. No guanya qui al final té més diners, sinó que guanyen tots els que s’ho han passat bé. Si no teniu fitxes de casino, podeu fer-ho amb cartolinetes de colors.

Material: cartes, ruleta, daus, gots, bingo i moltes fitxes.

 

Vetllada/concurs Furor-Furor!

Unitats: R/nG

Document: clica aquí > VETLLA TDC RING

Font: Sebastià Montraveta (Gironella) – Trobada de la Cançó R/nG 2014

 

Concurs del Cau!

Unitats: CiF , LliD i RiNg.

Objectius:

–   Treballar la cohesió de grup.

–   Perdre la vergonya.

–   Divertir-se.

Desenvolupament: es fan diferents equips (per crear més ambient, que cada equip esculli un nom i un crit de “guerra”).  Comença un Cap fent de presentador explicant les normes del joc: hi haurà una ruleta amb quatre proves diferents.

  1. Cantar: Dins d’aquesta opció un infant sortirà a cantar amb la boca plena o bé tararejant la cançó i els altres membres del seu equip hauran d’endevinar el nom de la cançó.
  2.  Mímica: Aquí hi haurà l’opció de fer mímica amb les mans lligades o fer-ho amb els ulls tancats. Igual que en la prova anterior, sortirà un voluntari i la resta de l’equip haurà d’endevinar què està representant.
  3. Dibuixar: Amb els ulls tancats o amb la mà que no utilitzen normalment. El funcionament és igual que els dos anteriors.
  4. Sorpresa: Aquí sortirà a jugar un nen o nena de cada equip. Les proves seran: inflar un globus amb els ulls tancats, aguantar un got al cap, aguantar amb posició de fer “caca” i aguantar unes pinces obertes amb dos dits. Guanya el nen o nena que aguanti més.

Material:

–   Ruleta.

–   Pissarra i guixos.

–    Globus.

–    Gots.

–     Pinces.

–     Disfresses: poden disfressar-se per crear més ambient.

–     Premi: es pot fer algun premi per l’equip guanyador i/o pels participants.

Font: LLiD AEiG Sta. Mª de Queralt i Geralda de Portella 2011/12.

 

Eurovisió

Unitats: LliD.

Objectius:

–          Perdre la vergonya.

–          Treballar en equip.

Desenvolupament: es fan diferents equips, i han de preparar-se la seva gran actuació. Tenen X temps per la preparació, per exemple una estona abans de sopar, i fer l’espectacle havent sopat. Escullen una cançó, i l’han de cantar i ballar. Per acabar es poden fer “votacions”.

Material: música, i/o material per “ambientar” i disfressar-se.

 

Furor furoor

Unitats: LliD, RiNG i PiC.

Objectius:

–       Millorar l’agilitat mental

–       Treballar en equip

–       Desinhibir-se

Desenvolupament: Arriben els Caps disfressats de presentadors cantant la cançó ” furor furor, nanaranarnara,  furor furor, nanaranarnara, furooooooooor”. Es fan dos equips (el programa original eren homes contra dones, però farem els grups mixtes. Hi ha un seguit de proves amb les quals s’aconsegueixen punts:

–       Guerra de cançons, guanya l’equip que arribi a 3 minipunts primer. Consisteix en que el presentador diu una paraula i els equips han de cantar cançons que la continguin, de manera alternada, i perd l’equip que abans es quedi sense saber cap cançó (o que no contingui la paraula, o que la cançó sigui repetida).

–       Completem! Són cançons incompletes que havien de completar. Els Caps posen una cançó, o bé, la canten ells mateixos, i en un moment donat l’aturen. Els infants hauran de continuar cantant-la.

–       Està cantant: sona una cançó i es realitzen preguntes sobre aquesta, i els equips han de contestar correctament (nom de la cançó? Cantant?)

–       Cançó dedicada: surten les imatges d’algun personatge, p. ex. la foto del Mas, i han de cantar una cançó escaient per aquest personatges, i el presentador valora qui guanya. Si no es tenen fotos, dient el nom del personatge és suficient.

–       El meu color: els participants tenen uns pompons o quelcom similar,  i els animadors (en aquest cas els Caps) tenen cartolines de dos colors i ha de cantar l’equip que té els pompons del color que mostri l’animador.

Guanya l’equip que hagi aconseguit més punts en les diferents rondes.

Material: disfresses pels caps, portar preparades les paraules, música, imatges de personatges famosos, cartolinetes i pompons.

Font: AEiG Sebastià Montraveta

 

Geografia

Unitats: a partir de llops i daines.

Objectius:

–          Aprendre cultura general i geografia.

Desenvolupament: en funció del vostre eix d’animació (si és sobre el món, països…)  una bona vetlla pot consistir en fer un concurs de geografia/ cultura general en equips. Els caps preparem un mapamundi, xinxetes i un pilot de preguntes i/o fotografies. Per exemple, fotografíes de monuments coneguts, i preguntes sobre països i capitals. Ho posem tot dins un barret o quelcom per l’estil, que cada vegada un equip agafi una pregunta, i tingui un minut per respondre-la. Es pot fer que les fotografíes dels monuments les hagin de col·locar al mapa.

Material:

–          Mapamundi.

–          Xinxetes.

–          Preguntes i fotografíes.

 

Guerra de cançons

Unitats: LliD, RiNg i PiC.

Objectius:

–          Treballar la memòria i agilitat mental.

Desenvolupament:  es fan dos equips. I alguna persona neutral ha de dir una paraula, per exemple “sol”. Llavors, cada equip té 30 segons per preparar-se les cançons que sàpiguen que tinguin aquesta paraula. El primer equip n’ha de cantar una on hi surti la paraula, i el segon equip una altra…i així consecutivament fins que un equip no sap més cançons que tinguin aquella paraula. I es fa amb diferents paraules.

Material: no requereix material.

 

La televisió

Unitats: LliD.

Objectius:

–       Perdre la vergonya

–       Treballar en equip

Desenvolupament: Formeu una bona quantitat de petits grups. No hi fa res si algunes persones estan dins de més d’un grup. Entre tots s’hauran de preparar: 1 telenotícies; 6 anuncis; 1 programa d’entrevistes; 1 teletienda; 1 programa de riure. Doneu temps durant el dia per preparar-se els guions, assajar, i fer-se disfresses. Com a escenari, podeu construir una “tele” amb paper d’embalar, que sostindreu amb cordill i pals de tenda.

Material: material per fer disfresses, maquillatge, paper d’embalar, Dacs o retoladors, cordill, pals de tenda.

Font: www.jouscout.com

 

Ombres xineses

Unitats: a partir de LliD.

Objectius:

–          Fomentar la imaginació.

Desenvolupament: una vetlla tranquil·leta que podeu fer, pot consistir en fer ombres xineses. Col·loqueu un llençol com si fos una paret, i poseu una llum enfocant-lo. Els nens i nenes poden haver pensat una història i haver de representar-la amb ombres. Sinó, també poden fer un “concurs” intentant representar animals, etc. I que els companys hagin d’endevinar-ho.

Material: llençol i llum.

Font: AEiG Sebastià Montraveta.

 

Riure

Unitats: CiF i LliD.

Objectius:

–       Desinhibir-se i perdre la vergonya.

Desenvolupament: Surt un cap disfressat de bufó i llegeix el següent conte:

“L’INFANT QUE NO SOMRIU MAI, QUE VIU EN EL PAÍS ON NINGÚ NO SAP SOMRIURE”

«Hi havia una vegada un nen que no sabia somriure, perquè vivia en un país on ningú no somreia mai. Aquest país es deia Tristània, perquè tots els habitants sempre estaven tristos. Un dia va arribar al poble un trobador que cantava cançons alegres per divertir la gent. Però es va adonar que en aquell país ningú no reia. Així que se li va acostar al nen i li va demanar:

–         Com és que en aquest poble ningú no riu?

I el nen li va respondre:

–         Què vol dir això de riure?

–         Riure? No ho saps?

Aleshores el trobador va deixar anar una gran riallada per ensenyar-li al nen. Al nen li va semblar que el trobador s’ho passava d’allò més bé rient, així que el va voler imitar.

Va intentar moure els llavis per fer una gran rialla, però no ho va aconseguir. El nen no sabia riure, perquè ningú no li havia ensenyat mai com fer-ho. Voleu ensenyar-li vosaltres, a riure? »

Seguidament es desenvolupa la vetllada:

  1. Ensenyar diferents formes de riure:

–       Lliure, durant uns segons

–       JE, JE, JE (ensenyant les dents)

–       JI, JI, JI (tapant-se la boca)

–       JO, JO, JO (posant-se la mà a la panxa)

–       JA, JA, JA (amb la boca ben oberta)

–       Amb altres formes que ells diguin

  1. Coral del JA, JA, JA. (“Un, dos, tres i… JA, JA, JA, JA, JA…”). Tots junts hem de cantar una cançó, però canviant la lletra per JA-JA-JAS, i fent veure que ens petem de riure. Intentar que tothom acabi rient de debò.
  2. Que els nens ens facin riure als caps (els caps en pla seriós).
  3. Els nens han d’aguantar-se el riure mentre els caps fan ximpleries.
  4. Fer-los pessigolles.
  5. Joc del JA, JA, JA: tots estirats a terra, i amb el cap cadascun a la panxa d’un altre. El primer fa “JA”, el següent “JA, JA”, el tercer “JA, JA, JA” i així successivament.
  6. Concurs de lletjos: a veure qui posa la cara més lletja possible.
  7. Sortir per torns a explicar acudits o a fer alguna cosa que sàpiguen (p.ex. a imitar una gallina).
  8. Cantar amb el cançoner. Podem començar amb la cançó “pessigolles”.

Material: disfressa de bufó i cançoners.

Font: www.jouscout.com

 

Titelles

Unitats: CiF i LliD.

Objectius:

–          Millorar l’atenció.

–          Aprendre amb els titelles.

Desenvolupament: pels més petits fer una vetlla de titelles pot ser molt divertit. Els caps els podeu explicar un conte amb els titelles i segur que els encanta. Les unitats una mica més grans,  poden haver fet un taller on es fabriquessin els seus titelles i a la nit haver de representar ells mateixos una història amb els seus titelles.

Material: titelles.

 

 

Gotes de suor

Vetllada. Organitzar equips en petits grups. Cada grup té gotes de suor, que serveixen per apostar.

L’equip organitzador llença la pregunta: “Quins serien els valors del teu amic/parella/company d’equip de caps… ideal?”, i llegeix un llistat de paraules. Cada grup té un temps per parlar sobre aquestes, compartir interessos, es crea un vincle de coneixença…

Comença el joc!

Els qui porten el joc diuen una paraula de les que hi ha a la llista (que només pot veure l’equip organitzador). Ex. Actiu. I els diferents grups decideixen quantes gotes aposten per aconseguir la paraula. Es queda la paraula el grup que més gotes ha apostat. És una subhasta. Però els grups es van quedant sense gotes, i l’equip organitzador fa proves quan ho creu oportú perquè en puguin guanyar més. També és una manera que estiguin atents els participants. L’objectiu es aconseguir el màxim de qualitats de la seva parella ideal.

Al principi tothom pot parlar, més endavant es poden comunicar només amb gestos, i finalment la gent confia amb el portaveu, que és qui pot parlar només (si al principi s’ha deixat temps perquè discutissin les diferents paraules entre l’equip i tenint en compte que ja porten una estona jugant, el portaveu ja sap cap a quina direcció va el grup ideològicament).

El rerefons és que tot implica un esforç (suor) i que a cada grup li tocaran unes paraules diferents però això no vol dir que només un grup tingui la parella perfecte. En el fons totes les paraules poden ser qualitats bones; tothom té qualitats bones i cal saber buscar el caire positiu de tota qualitat. Les persones són diverses i ningú és perfecte, o tothom ho pot ser. La diversitat és riquesa.

Edat: totes

Material: 

1. Gotes de suor dibuixades

2. Llistat de paraules: activa, en forma, que sàpiga cuinar, aduladora, enrotllada, que vesteixi bé, alegre, equilibrada, mateixes aficions, amb iniciativa, generosa, responsable, sentit de l’humor, influenciable, rica, comprensiva, justa, romàntica, comunicadora, llesta, seriosa, creativa, líder, sincera, de cau (escolta), manetes, tranquil·la, detallista, motivadora, protectora, dialogant, presumida, emotiva.

3. Proves per guanyar gotes de suor:

– 4*7+13-37 =4

– El primer que em toqui la mà

– Primers dos que es canviïn pantalons i samarreta

– Escultura de dos peus i dues mans tocant a terra

– Nom de la dona de Baden Powell (Lady Olave)

– Capital de la Terra Alta (Gandesa)

– Primer que faci una tombarella i piqui de mans

– Triple petó entre els membres del grup

– Volta a la taula i tornar a seure

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *