A l’espai del Cap hi ha aquest recurs sobre com treballar la mort al Cau. És un gran document que parla d’un tema força tabú encara avui en dia. Espero que en sapigueu treure profit! 🙂 GUIA SOBRE LA MORT… Read more ›
OBJECTIU: Dinàmica d’autolideratge per a agafar sobre perspectiva d’on vens i cap a on vols anar, pensar en què i com t’agradaria construir o realitzar el teu propòsit, pensar sobre quins recursos disposes i quins no pots aconseguir, plasmar-ho en… Read more ›
OBJECTIU: Dinàmica per reformular el Pas de Branca a l’agrupament FONT: AEiG Cavall Bernat El pas de branca és un dels rituals més importants de (com a mínim) el nostre escoltisme. Al Cavall Bernat vam identificar que el ritual de Pas de… Read more ›
OBJECTIUS: Activitat comodí per riure, esbargir-se senzillament. FONT: AEiG Movi de Tous ACTIVITATS: (Per parelles) Un posa la ment/pensament (1) i l’altre les mans (2): Fent servir el recurs teatral d’un jersei al davant del 2 i l’1 posant les mans,… Read more ›
OBJECTIU: Taller pensat per fer instrospecció, reflexionar i debatre sobre les relacions de caire sexo-afectiu. FONT: AEiG Cavall Bernat. ACTIVITAT: Quines vivències hem tingut respecte les relacions sexo-afectives? Quins models de relació existeixen? Què entenem per una relació tòxica? El… Read more ›
#farcelletinvisible QUART FarcelletInvisible!! Aquesta setmana, teniu el recurs que l’AEiG Movi de Tous va pensar per l‘AEiG Cavall Bernat el desembre passat. Us el podeu descarregar aquí: Pulso Gitano
#farcelletinvisible Tercer FarcelletInvisible!! Aquesta setmana, teniu el recurs que l’AEiG Josep Masclans li ha regalat a l’AEiG Movi de Tous! Dinàmica d’autoconeixença per a totes les edats. Us la podeu descarregar aquí: Siluetes-Dinamica
#farcelletinvisible Arriba el primer regal del Farcellet Invisible!! En aquesta entrada hi trobareu el BONA NIT que l’AEiG Alexandre de Riquer li va regalar a l’AEiG Amadeu Oller aquest últim Nadal. Us el podeu descarregar aquí: Bona Nit – Poema PODRIES… Read more ›
Font: Orientación educativa, adaptació. Unitat: RiNG, PiC Objectius: Aprendre a debatre respectant torns de paraula, opinions Aprendre a escoltar opinions diferents Material: Fulls de paper, bolígrafs, el text Desenvolupament Primer es llegeix el text: Hi havia una vegada una parella,… Read more ›
Objectius: Facilitar que els infants i joves explorin el tema del maltractament entre iguals per ells mateixos. Branques: LliD, RinG, PiC Material: el video Bully Dance, 1 full de paper i un llapis. Font: Generalitat de Catalunya. Proposta elaborada per… Read more ›
Branques: Llops i Daines, Ràngers i Noies Guia, Pioners i Caravel·les Objectius Adonar-se de l’injust ordre econòmic internacional a través del tema dels aliments. – – Afavorir la capacitat d’anàlisi i estudi d’aquest conflicte. Estimular l’empatia amb l’hemisferi sud… Read more ›
Objectius: – entendre què és el jo-missatge – Practicar el jo-missatge Branques: Totes a partir de Llops i Daines Material: Una còpia i un bolígraf per cada participant Font: Escola de cultura de pau de la UAB Desenvolupament: Explicar en… Read more ›
Objectius: Fomentar la coneixença entre els membres del grup Descobrir els interessos de la branca Branques: RiNG, PiC i Trucs Font: AEIG Josep Masclans Aquesta és una dinàmica que les caps vam preparar pel primer dia de cau i ens… Read more ›
El dia 11 de desembre és el dia mundial dels Drets Humans i per això us deixo alguns recursos que podeu fer servir al cau: ACTIVITAT 1: EL RESTAURANT DEL MÓN Branques: Llops i Daines, Ràngers i Noies Guia, Pioners… Read more ›
Aquesta dinàmica pot servir per fer una revisió o per fer un debat sobre algun tema que als caps o als joves els interessi parlar. Títol Les estovalles Tipus d’activitat Dinàmica per buscar el consens Unitat: RiNG, PiC Objectius Facilitar… Read more ›
Les cartes poden ser una eina per treballar el reconeixement de les emocions pròpies i alienes i una oportunitat per compartir experiències, obrir-se, comunicar-se, veure les formes de gestionar les emocions que té una mateixa o les altres persones i/o… Read more ›
Heu pensat mai com treballar les pors amb la vostra unitat? Des de l’AEiG Antoni Gaudí ens arriba aquesta proposta per treballar-les! 😉 Comença així… Els habitants de l’illa de les ombres tenen un problema molt gros. Els xamans de… Read more ›
DINÀMICA PER FOMENTAR LA CREATIVITAT A L’HORA DE PENSAR/PREPARAR ACTIVITATS EN CAUS/SORTIDES… Us heu trobat mai que a la vostra branca li falten idees? O que les que tenen són sempre les mateixes i vosaltres sabeu que ells són capaços… Read more ›
Materials per treballar La llum de la pau: En aquests enllaços trobareu un dossier de recursos per treballar l’espiritualitat amb cada branca. Des d’històries, reflexions, cançons i dinàmiques per connectar la llum de cada nen i nena. Proposta d’activitats… Read more ›
En aquest arxiu [ARXIU]ElCompromisAlConsell trobaràs dinàmiques per treballar el compromís amb al teu consell o fins i tot, a la teva unitat de PiC o T.
TÍTOL Bullying: cintes de prejudicis TIPUS d’activitat (joc, raid, vetllada…) Joc/dinàmica UNITATs LliD adaptat, RiNg, Pic, Trucs, OBJECTIUS L’objectiu del joc és treballar el problema del bullying amb els nens del cau. MATERIAL Cines o post-its i un… Read more ›
El taller que estàs a punt de llegir ha estat organitzat per a un grup de unes 15-18 Pioners i Caravel·les dels 14-16 anys en el context de l’inici del segon trimestre. El taller en principi pot durar unes 2-3… Read more ›
Objectiu: l’objectiu del Concurs Passasanta és fer el primer pas per a preparar una sortida o campaments. La idea és que a partir de la dinàmica coneguin diversos elements importants a tindre en compte per a la organització d’una sortida… Read more ›
Dinàmica Bullying Unitat: LliD Objectius: – Detectar si un infant pateix bullying. – Aprendre a afrontar i comunicar la situació. En primer lloc, hi ha 8 preguntes que es poden fer per detectar si un nen pateix bullying (imp: que… Read more ›
Experiència real: dinàmica per explicar de manera simbòlica a uns C/F (o LL/D) què vol dir fer un projecte. Unitats: C/F, LL/D OBJECTIUS – Explicar què és la Presa (Projecte a C/F) i el PEPARC de la pedagogia del projecte,… Read more ›
REVISIÓ PERSONAL (treball dels sentiments i les emocions) UNITATS Es pot adaptar a totes les unitats d’acord les necessitats de les diferents edats. Molt recomanable, també, per a caps i formacions com FOCA i FORMIGA. OBJECTIU Aquesta revisió pretén… Read more ›
TÍTOL: PLUJA D’IDEES ORIGINAL: EL JOC DE LES TRES SALES. Del somni al projecte real. TIPUS D’ACTIVITAT: dinàmica UNITATS: R/nG, P/C, TRUC OBJECTIUS: ajudar a nodir les plujes d’idees tot fomentant la creativitat, l’autocrítica i la reflexió en la creença de les pròpies idees pel… Read more ›
Dinàmica: 5 solucions per cada problema Unitats: És una dinàmica molt senzilla que es pot fer a qualsevol edat, i es poden fer variants. Objectius: – Relativitzar els problemes que podem tenir i veure que tot té solució. – Veure… Read more ›