Concurs Passasanta (dinàmica per a preparar uns campaments)

 

Objectiu: l’objectiu del Concurs Passasanta és fer el primer pas per a preparar una sortida o campaments. La idea és que a partir de la dinàmica coneguin diversos elements importants a tindre en compte per a la organització d’una sortida o d’uns campaments i partir d’aquí per començar a treballar en la preparació d’aquests.

Unitats: podria ser útil per a R/NG, PiC i Trucs.

Material: 6 sobres, molts paperets o uns quants folis i estisores, llana, 6 cartolines grans de diferents colors si pot ser, cola.

Temps: depèn de fins a on vulguis arribar. Per fer la dinàmica t’hi estàs unes 2h i mitja/3h, tot i que es pot allargar més o menys segons l’estona que vulguis dedicar a començar a dissenyar amb el grup els propis campaments o sortida.

Dinàmica: està formada per dues parts, una més lúdica i l’altra més de curro.

Part lúdica: Els donarem la benvinguda al programa i els explicarem que hauran de fer un seguit de proves per a obtenir uns sobres i respondre a unes preguntes que els duran a aconseguir la recompensa final que no els hi direm quina és (són els seus propis campaments jeje). Quan facin una prova bé (perquè funcioni hauran d’acabar estant bé totes), els hi farem una pregunta i els hi direm algunes lletres que conté la paraula-resposta. Quan l’encertin els hi donarem un sobre amb les paraules de la segona part de la dinàmica que comencin per aquestes lletres. Vem considerar millor que no els obrissin fins al final perquè no sàpiguen de que va tot plegat fins el final dels jocs.

Proves:

1- Mur de Berlín: Es posa un cordill/fil a X alçada i els nens l’han de passar per sobre col·laborant si volen. Després per seguir la festa pots fer un limbo.

2- Endevinar gustos. Els fem menjar barreges marranes de menjar i han d’endevinar què porta.

3- Castells humans. Els diem que han de fer una figura on només X mans i X peus toquin a terra i en la que tots s’han de tocar entre ells.

4- Aconseguir espantar els trucs. S’han d’inventar la història que vulguin però han d’aconseguir espantar els trucs.

5- Donar 5 voltes al camp corrent. Per guanyar s’ha de patir! L’esforç és molt important per arribar a la meta!

6- Fer una sessió de Spa als caps (massatges, massatge al cap, a les cames, a l’esquena…) Que s’ho facin com vulguin però que quedem relaxadets jojojojo.

Preguntes:

1- Què obtens amb la famosa fórmula de Café + Cigarro del dr. Roca? Conté CAG (cagarro)

2- Traducció en la llengua del tè i les pastes de l’expressió: “Què collons?!”? Conté EWF (What the fuck?!)

3- Mates por lo que te mates, no te mates por las mates, com se li diu a una persona que li agrada matar? Conte PSI (Psicòpata)

4- Sinònim de maco, cuqui, bonic…? Conté MNO (mono)

5-Quin és l’esport que es juga amb raquetes i el què agafes quan condueixes? Conté BDT (Bàdminton)

6-Un fanàtic del bàdminton és un? Conté LH (Hooligan)

 

Part de curro: Es trauran les 6 cartolines grans que portaran els següents títols: organització, comunicació, comunitat, factors, tasques i territori. Es distribuiran pel terra i els nens i nenes trauran les paraules dels sobres i les hauran de col·locar allà on ho creguin convenient. Aquí ja explicarem l’objectiu de la dinàmica als nens i nenes. Les paraules que aniran als sobres són les següents (classificades pels grups).

Organització

– Comissions, Assemblea general, Grups de treball

Comunicació

– E-mail, Whatsupp, Facebook, Postals, Senyals de fum, Codi morse

Territori

– Internacionals, Plutó, Santpedor, Atlantida, Muntanya, Platja, Gàl·lia, Nord, Sud, Est, Oest, Pirineus, Catalunya central, Boscos embruixats, Costa Brava, Costa Daurada

Comunitat

– Sols, Amb altres caus, Descobrir projectes, Amb altres unitats, Amb altres espècies, Amb alienígenes, Amb rèptils, Amb còdols de riu.

Factors

– Temps d’estada, Temps de preparació, Legalitat, Posició dels astres, Horòscop, Calendari de concerts de One Direction, calerons

Tasques

– Menús, Bons dies/bones nits, transport, allotjament, investigació, preparar activitats, preparar ruta, fer llista de menjar i material, plantar cols, construir un coet., extrajobs

-Un cop hagin classificat les paraules a les cartolines que creguessin adients enganxant-les amb cola, deixarem uns 10-15 minuts perquè per grups pensin en quin paper juga o quina importància té cada element (1cartolina 1 grup).

-Cada grup exposarà el que hagi pensat. Les caps poden fer preguntes com ara: “creieu que hi ha més maneres d’organitzar-se?” o d’altres que permetin treure més suquet, i si ho troben necessari, poden aprofundir o explicar en que consisteixen algunes paraules que potser no tenen tant per mà com el treball per comissions, els grups de treball… o remarcar cosetes que creguin importants per la unitat.

-Entre totes, es parlarà sobre el que es cregui que és prioritari de començar a decidir per encarar la preparació campaments. A partir dels grups que han sortit, es poden anar abordant els diferents temes per anar pensant com voldran motivar-se a preparar-ho: si voldran fer-ho soles o amb un altre cau, si voldran platja, muntanya, com voldran organitzar-se, veure quins tempos hi han…

Revisió:

És en aquest últim punt en el que ja segons el temps que li dediqui cada equip de caps pot allargar-se més o menys la dinàmica. Nosaltres la vem fer un dia de cau de 3h i vam tindre el problema de que no vam tindre temps per fer l’últim punt (potser anant més de cara a la idea i tenint-ho tot súper preparat abans de començar el cau haguéssim tingut més temps).

Esperem que us sigui d’utilitat i que prepareu una sortida o uns campaments de luxe!!

Font: AEiG Cavall Bernat

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *