Curts educatius

 

Has pensat alguna vegada que passar un vídeo de tant en tant a la teva unitat és una bona idea ja que permet obrir temes de debat? Doncs aquí arriba el nou apartat del Farcell que permet fer-ho! Mica en mica anirem penjant vídeos educatius amb una petita proposta a l’hora de treballar-lo per tal de que vosaltres els pogueu utilitzar! Gaudiu-ne!

(aquest apartat està en construcció!)

[APRENDRE A APRENDRE]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: L’interès per fer bé les coses, la motivació, les ganes d’emprendre nous projectes, de transmetre màgia i unes quantes dosis d’amor per allò que fem.. són alguns dels temes plantejats en aquest curtmetratge el qual explica la història d’un mestre i el seu estudiant al que ensenya a treballar el fang.
Contextualització i/o activitat:

[AU FIL DE L’ÂGE]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: L’interessant que és passar temps amb els avis i les àvies.
Contextualització i/o activitat:

[BRAIN DIVIDED]

Petit resum del vídeo: Què passa per la ment d’un home quan vol conquistar a una dona?
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[DIEZ MINUTOS]

Petit resum del vídeo: Som màquines o persones?
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[DOLL FACE]

Petit resum del vídeo: és una crítica als mitjans de comunicació i als estereotips femenins que en algunes ocasions transmeten. És important acceptar-nos i acceptar als altres tal i com són, tant per la seva aparença com per la seva manera de ser.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[EL CAZO DE LORENZO]

Petit resum del vídeo: Educar en la diversitat. Aquest és el missatge que transmet el curt “El cazo de Lorenzo”, una proposta basada en el conte d’Isabelle Carrier el qual explica la vida de Lorenzo, un nen petit i diferent als altres que un dia descobreix que les persones bones també existeixen. El cassó de color vermell que sempre l’acompanya representa les dificultats i els obstacles a vèncer.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: la diversitat
Contextualització i/o activitat:

[EL CIRCO DE LAS MARIPOSAS]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: Valors com el respecte o la dignitat són tractats en aquest curtmetratge que a més, també planteja altres pors als que tots, en alguna o altra ocasió, hem hagut de fer front: la necessitat de sentir-se acceptat pels altres, trebcar amb les barreres que moltes vegades ens posem a nosaltres mateixos i que ens impedeixen aconseguir els nostres somnis…  
Contextualització i/o activitat:

[EL GEGANT EGOISTA]

Petit resum del vídeo: Està basat en un conte escrit per Oscar Wilde; propaga el missatge de la generositat, la necessitat d’ajudar als altres quan ho neecssitin, d’escoltar, de demanar perdó si la situació ho demana… També mostra les conseqüències de comportaments egoistes.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[ELS NENS I LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[EL PUENTE]

Petit resum del vídeo: Els protagonistes del curt ensenyen als espectadors el respecte cap als altres a l’hora de resoldre problemes i a no mirar sempre pels interessos personals.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?:
Contextualització i/o activitat:

[EL VENDEDOR DE HUMO]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: Aquest curt, anima a reflexionar sobre el consumisme i com a vegades donem massa importància a les aparences, entre altres.
Contextualització i/o activitat:

[iDiots]

Petit resum del vídeo: Un conte de Big Lazy Robot VFX de 2013 amb la seva lliçó de vida, és una crítica al consumisme i sedentarisme causada per la tecnologia. Tenim de tot, especialment telèfons que fan qualsevol tipus de cosa excepte una trucada de veu a les persones més properes.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[Justino]

Petit resum del vídeo: Generositat i companyerisme per Nadal.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[LA OVEJA PELADA]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: Transmet el missatge de que hem de saber afrontar els problemes que ens anem trobant en el nostre dia a dia i superar les frustacions que en ocasions ens impedeixen progressar i veure més enllà.
Contextualització i/o activitat:

[L’EQUIP PETIT]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[PAJARITOS]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: Poden extreure’s diverses reflexions sobre la tolerància i la importancia que té cada persona per si mateixa, o perquè no ens burlem de ningú i aprenguem des de la diferència a veure les virtuts que té cadascú.
Contextualització i/o activitat:

[PARTLY CLOUDY]


Petit resum del vídeo: Aquest curtmetratge d’animació firmat per la factoria Pixar, relata el valor de la tolerancia i l’amistat a través d’aquesta entranyable i divertida història en la que també hi té cabuda la responsabilitat. Així doncs, en un món on els bebés són creats pels núvols i portats a les cases, o nius, per les cigonyes…
Recomanat per les unitats: totes
Què es pot treballar?: amistat, treballar en equip, empatia
Contextualització  i/o activitat:
Parar el vídeo quan el núvol es comença a enfadar i demanar:
· com creieu que acabarà?
· com us sentiríeu vosaltres si fóssiu el núvol? i la cigonya?
· com haguéssiu reaccionat si fóssiu el núvol?

Moraleja: la intenció és el que compta // cadascú fa les coses a la seva manera i que com a equip hem de saber com ajudar als altres per ser com són.

[PEDRA PAPER TISORA]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?:
Contextualització i/o activitat:

[PINGÜINS – TREBALL EN EQUIP]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?:
Contextualització i/o activitat:

 

[PIPAS]


Petit resum del vídeo: Dues amigues parlen sobre el nòvio d’una d’elles. Ella diu que li està fotent les banyes amb una tal Pi però tot són suposicions.
Recomanat per les unitats: RiNG, PiC i T
Què es pot treballar?: prejudicis, la importància d’estudiar, saber escoltar, conèixer tots els punts de vista.
Contextualització i/o activitat:
Què en penseu? Com veieu aquestes noies? Us agradaria portar una vida com la seva? Per què? Per què no?

[POR CUATRO ESQUINITAS DE NADA]

Petit resum del vídeo: El quadradet no pot entrar a la casa de les rodonetes. Què passarà?
Recomanat per les unitats: Totes
Què es pot treballar?: El missatge que transmet és acceptar a les persones que, per un motiu o altre, són differents a nosaltres. Hem de ser tolerants i solidaris amb elles i integrar-les en el nostre ambient, sense canviar la seva manera de ser. En aquest ca, els protagonistes no són persones, sinó figures geomètriques; en concret, un quadrat i uns quants cercles.
Contextualització  i/o activitat:
Parar just abans de que les rodonetes estan fent l’assemblea i demanar què creuen que passarà.
Què us ha semblat? Què haguéssiu fet si fóssiu una rodona? I si fóssiu el quadrat?

[PRESTO]

Petit resum del vídeo: Aquest curt, tracta els problemes que es deriven de l’excés d’ego amb un toc d’humor i enginy.
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[SEGUINT AL LÍDER]

Petit resum del vídeo: Les formigues que sempre treballen en equip, tenen recursos per tot!
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: Treball col·laboratiu
Contextualització i/o activitat:

[THE PRESENT]

Petit resum del vídeo:
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: 
Contextualització i/o activitat:

[UN CONTE]

Petit resum del vídeo: No dura ni dos minuts i no té diàleg. “Un Conte” és un curt que relata el drama social de la violència domèstica a través d’un cavaller emmascarat que surt a rescatar a una dona jove. 
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?:
Contextualització i/o activitat:

[UNINT CAPACITATS]

Petit resum del vídeo: Què fan els crancs per defensar-se quan es veuen amenaçats per una gavina?
Recomanat per les unitats:
Què es pot treballar?: Treball col·laboratiu
Contextualització i/o activitat:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *