Dinàmica per empatitzar amb el bullying.

 

 

TÍTOL Bullying: cintes de prejudicis
TIPUS d’activitat (joc, raid, vetllada…) Joc/dinàmica
UNITATs LliD adaptat,  RiNg, Pic, Trucs,
OBJECTIUS 

 

L’objectiu del joc és treballar el problema del bullying amb els nens del cau. 
MATERIAL Cines o post-its i un retulador
FONT (AEiG) Antoni Gaudí
DESENVOLUPAMENTDesenvolupament de l’activitat: es reparteixen cintes (etiquetes o post-it) entre els i les participants on hi hagi escrites algunes informacions. La persona que porta posada la cinta no sabrà quin missatge porta, però la resta del grup l’haurà de tractar com ho descriu la seva cinta. Exemples:

– Mentre parlo no em miris

– Alça la veu al dirigir-te a mi

– Nega tot el què digui

– Interromp-me quan parli

– Porta’m la contrària

– Cada cop que parli fes veure que no m’entens

– Ignora’m

– Insulta’m

– Critica’m

– Riu-te del meu pentinat

– Moltesta’m

– Riu-te de tot el què digui

– Riu-te de mi

– Fes-me cara de fàstic

– Respon-me sempre amb sarcasme

 

En grup discutirem les següents qüestions per valorar l’activitat:

– Com ens hem sentit? Com ens han tractat?

– Com ha canviat el nostre comportament al llarg de l’activitat?

– Com ha canviat la nostra actitud? Què ho ha provocat?

– En quines altres situacons ens hem sentit etiquetats/des o amb un estereotip del què no ens deixaven sortir?

– Com influencien els prejudicis en la conducta d’una persona?
– Al final de l’activitat, mentre fem el debat, els hi demanem si hi ha altres situacions en què ens puguem sentir així (bullying). I experiències que haguem viscut o vist de bullying?

– Heu vist alguna vegada coses com aquesta?

– Què heu fet quan les heu vistes?

– Què ha fet l’escola o els adults?

– Per què creieu que passen aquestes coses?

– Creieu que s’ha de dir quan ets tu l’agredit/da?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *