Eixos d’animació

 

Recull d’Eixos d’animació de diferents caus.

Aquesta és una llista per donar idees, no per limitar-se a triar-ne una d’aquestes. Hi consta la unitat en què han estat fets, però això no vol dir que no es puguin fer en d’altres!

És bo tenir present que…

–          Els nens/es també poden triar l’eix d’animació!

–          Els projectes de servei també poden ser eixos d’animació!

 

AEiG Cardenal Lluch (Manresa)

–          C/F. El tresor:

La Generalitat de Catalunya escull en una rigorosa selecció dos grups que són capaços d’aconseguir un tresor. De campaments, els C/F representa un dels dos grups. juguen molt amb la imaginació durant tots els campaments. Finalment el tresor és un cofre ple de monedes (que troben a la caminada amb un mapa…)

–          R/nG. Budisme:

Ho van mesclar fent bona nits i bons dies amb textos de Baden Powell, del llibre “Escoltisme per a nois”).

–          Barrufets

 

 

AEiG Jaume Carasmar i Ma Antònia Salvà (Igualada)

–          R/nG. Els sistemes polítics

–          P/C. Okupes

 

AEiG Pare Claret (Solsona)

–          C/F. Tribus del món

–          Circ

–          Pel·lícules (infantil, terror, romanticisme… tractar diversos gèneres)

–          Personatges de contes

 

AEiG Antoni Gaudí (Manresa)

–          C/F. El joc de l’oca:

Cada dia es tira el dau i s’avança però hi ha penyores i recompenses individuals i comunes. Exemples: Portar els calçotets al cap tot el dia, tirar algú al riu, guanyar un caramel, penjar sobre d’algú tota la roba tirada del campament, enganxar un gomet per cada paraulota o cada barbarisme que es diu, poder repetir amb preferència en algun àpat…

–          C/F.  L’evolució humana:

Tractat a partir d’un diari d’uns viatgers del temps trobat al campament

–          C/F. La ciència:

Cada dissabte de cau un experiment

–          C/F. Estils de música

–          C/F i LL/D. Les classes socials

–          LL/D. El llibre de la selva

–          R/nG. Bola de drac

–          R/nG. La Xocolata:

Diverses activitats on obtens xocolata com a premi

R/nG. Pessebre.

Cada nen/a pot ser un personatge del pessebre, es pot fer un pessebre vivent, fer activitats de reflexió sobre gènere al voltant de l’eix, construir pessebres en grups cooperatius i amb diferents materials i condicions de comunicació (sense parlar…)…

–          Agrupament. Els incendis forestals

–          Agrupament. Les festes tradicionals populars catalanes

–   Agrupament. Els nàufrags:

Uns pirates volien anar a la illa de Brownsea però pel camí van naufragar… com sortirien d’allà?

–          Olimpíades

 

Formacions

– Superherois

– El gran “focaire” (estil Gran Hermano)

– Pastorets

– Excursionistes amb l’objectiu de fer un cim (pedagògic!)

– Màfia

– Les mosques – la fi del món

– La NASA

– FOCus TV

 

Altres

–          El petit príncep

–          Escoltisme

–          Indis

–          Alimentació

–          Mitjans de comunicació (Esplai de Pons):

No ens descuidem el correu ordinari!

–          Jules Verne

–          Els contes tradicionals, moderns, els còmics

–          El gènere

–          Jocs tradicionals

–          Drets dels infants

–          Sentiments

–          Cultures

–          Músiques del món

–          Història

–          Educació Ambiental

“Hàbitat: Guia d’activitats per a l’educació ambiental”:

http://80.33.141.76/habitat/index.php?option=com_content&view=article&id=258&Itemid=2

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *