Jocs d’escoltisme

 

Escoltisme (jocs adaptats)

Unitats: CiF i LliD.

Objectius:

–          Aprendre conceptes de l’Escoltisme i l’agrupament al qual pertanys de manera dinàmica.

Desenvolupament:

Tots els jocs es poden adaptar si es vol, aquí en posem alguns exemples:

  1. La Llei Escolta: jugarem a la bandera, 2 equips (les lleis tallades per la meitat, les 10 primeres meitats per un equip, i les altres 10, l’altre. Quan 2 persones de diferent equip es trobin, es farà lluita de galls/granotes).
  2. Unitat, lemes i camises: cada nen és una cosa diferent (ex: un nen és groga, un altre nen és castor i un altre fem servei) i s’han d’ajuntar totes les d’una mateixa unitat (s’han de trobar el “groc” amb el “llops i daines” i el “tant com puc”). Però no poden parlar.
  3. Posem ordre! Els nens s’hauran d’ordenar per edat d’alt d’un banc sense caure, i no poden parlar. Després 2 reflexions: recordem que els amics s’ajuden per no caure; i l’altra, que diguin les franges d’edat de cada unitat.
  4. Roda de l’Escoltisme: separem els nens diferents grups. Es tira un dau i l’equip que ha tret el número més alt començarà girant la roda. Es farà una pregunta relacionada amb l’escoltisme (que prèviament haurem preparat) si l’endevinen tenen 1 punt, sinó hauran de passar una prova (Les proves poden ser: inflar un globus amb els ulls tancats, aguantar un got al cap, aguantar amb posició de fer “caca” i aguantar unes pinces obertes amb dos dits). Si supera la prova, és a dir, aguanta 30 segons o 1 minut,  aconseguiran el punt. En funció de la unitat i del què vulguem que els nens aprenguin, podem fer la roda d’una manera o altra. Per exemple: podem posar 4 colors a la roda i que cada un signifiqui una cosa (preguntes del nostre agrupament, preguntes de la llei escolta, de les unitats i de l’origen del moviment). D’altra banda, també es pot fer que cada part de la roda sigui  un tipus de prova, i que els nens hagin de respondre la pregunta superant la prova (amb mímica, dibuixant amb la mà dolenta/amb els ulls tancats, amb la boca plena de cacau en pols…).Sinó, les preguntes poden estar barrejades i que la roda només sigui per escollir un tipus de prova en cas de penyora.
  5. Explicar la promesa. Després fer que escriguin 4 preguntes de reflexió per a la promesa, i que ho pensin durant la setmana.

Material: tisores, cartolines amb la llei escolta, llibreta i llapis, i la roda de l’escoltisme amb el què decidim utilitzar (dau, cacau en pols, pinces, pissarra i guix, globus, …)

Font: Farcell.

Escoltisme en evolució

Unitats: LliD i RiNg.

Objectius:

–          Aprendre l’ordre i els colors de les unitats.

Desenvolupament: es reparteixen als nens diferents cartolines o similar amb els colors de les diferents unitats, incloent el color lila dels caps d’agrupament. L’objectiu de cada nen és arribar a l’esglaó més alt, el de cap d’agrupament, i poder-lo mantenir. Per això han d’anar buscant als altres i fent guerra de fulards. El que guanya la guerra de fulards té dret a veure quin color té l’altre sense haver-li d’ensenyar el seu, si li interessa perquè el fa pujar d’esglaó li canvia, si no li interessa res. En el cas que tinguin el mateix color tots 2 junts van a buscar a la base el color del següent esglaó i tots dos junts pugen d’unitat. El joc acaba quan les persones que tenen els únics 2 colors liles s’enfronten.

Material: cartolines dels colors de les unitats.

Font: AEiG Antoni Gaudí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *