Tallers més dinàmics

 

Taller de Cuina

Unitats: totes.

Objectius:

–          Aprendre a cuinar i valorar el menjar.

Desenvolupament:  si voleu fer un taller de cuina, una bona opció pot ser fer una xerradeta d’alimentació i esport (piràmide dels aliments). Després, penjar una piràmide buida i que els nens hagin d’enganxar els diferents aliments al lloc corresponent. També poden fer una cursa de relleus per equips on cada persona ha d’agafar un aliment i col·locar-lo al lloc corresponent. Després de tot això, podeu posar-vos mans a la massa! Un menjar que sol agradar als nens és fer pasta (ja que no necessites forn) i en pots fer. També podeu fer diferents tipus de canapès: pinxos amb tomàquet cherry i formatge fresc, etc.

Material: piràmide dels aliments, i menjar!

Taller fem un forn solar

Unitats: a partir de RiNg.

Objectius:

–          Aprendre a fer un forn solar.

Desenvolupament:  aquí sota us adjuntem un pdf. del CEPA i Ecologistes de Catalunya on expliquen molt bé com fer-ne un amb cartró: Forn solar (CEPA)

Material: veure el Pdf.

 

Taller d’orientació

Unitats: a partir de Llops i Daines.

Objectius:

–          Treballar en equip.

–          Aprendre a llegir un mapa i una brúixola.

–          Aprendre a fer una cursa d’orientació.

Desenvolupament: si voleu fer un taller d’orientació amb els vostres nens, en funció de la unitat a la qual pertanyen podeu fer diferents activitats.

Mapes: una activitat pot consistir en donar-los un mapa i que hagin de resseguir les corbes de nivell d’una muntanya en concret, retallar les amb cartró i col·locar-les de la manera corresponent (fent la muntanya), és una bona manera de que vegin de forma més visual el què signifiquen aquelles “ratlles que hi ha als mapes”.  Una altra activitat pels més petits, pot consistir en donar-los un mapa dibuixat pels caps on hagueu dibuixat edificis (una casa de pagès, l’església del poble..) units per fletxetes i/o amb el nombre de passes, i que els infants hagin de fer tot el recorregut seguint el mapa. Pels més grans, els podeu preparar això mateix, però utilitzant un mapa real i marcant uns punts fàcils (al costat del riu, a sota del terreny…) on hi trobin quelcom i ho hagin de dibuixar, marcar, etc. Fins tenir-los tots.

Brúixoles: podeu fer-ne una gran de mostra per explicar com funcionen. Podeu jugar al joc de “la creu” (com el tot s’hi val però en forma de creu, el trobareu a l’apartat de jocs) dient que cada fila és un punt cardinal(nord, sud, est i oest). Si teniu brúixoles, primer expliqueu com funcionen i després es pot fer una cursa d’orientació amb valises o altres objectes on a cada valisa trobin la direcció que han de seguir per arribar a la següent. També podeu combinar-ho amb el mapa.

Sol: l’orientació és un tema que agrada als nens i nenes, i podeu explicar-los com poden orientar-se amb el sol en funció del lloc on es troba i l’hora del dia (surt per l’est…). També, per les anelles de les soques dels arbres (més juntes és el nord perquè hi toca menys el sol, i més separats al sud).

Estrelles: explicar que l’estrella polar senyala al nord.

*Si voleu ampliar tota aquesta informació, el següent enllaç pot ser-vos de gran ajuda: http://www.jouscout.com/orientac.htm

Material: brúixoles, cartró, mapes, quelcom per marcar o fer de valises.

Font: el Farcell.

 

Taller de fotografia

Recurs per a fer un taller de fotografia:

taller de fotografia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *