Zulús
Zulús. Joc de supervivència.
Font: AEiG Cardenal Lluch
Lloc: al bosc. Terreny delimitat pels caps. Només es pot anar al campament en cas d’emergència.
El joc dura 24 hores (R/NG, Pic i TRUC, habitualment de tarda a tarda), i de 12h per a LL/D (de 8 a 20h)
Hi ha tres equips: negres, blancs i panteres. Per a guanyar el joc cada equip té el seu propi objectiu.
-Els negres: grup més nombrós (aproximadament el doble que els blancs). Són aprovisionats amb menjar de sobres. El seu objectiu és amagar-se de blancs i panteres per no ser convertit i també aconseguir el tòtem. Guanyen el joc si aconsegueixen el tòtem i al final del joc hi ha supervivents negres.
– Els blancs: Hi ha la meitat de blancs que negres. Són aprovisionats amb menjar just per a sobreviure. El seu objectiu és atrapar els negres i convertint-los a blancs, amagar-se de les panteres i aconseguir el tòtem. Guanyen el joc si aconsegueixen el tòtem i al final del joc hi ha supervivents blancs.
– Les panteres: Tres persones (per anar bé, que corrin). Gairebé sense menjar. El seu objectiu és atrapar a blancs i negres, i defensar el tòtem perquè cap dels altres equips l’aconsegueixi. Guanyen el joc si atrapen a tothom i aconsegueixen protegir el tòtem.
En el cas que el tòtem no el capturi cap dels dos equips, el joc acabarà en empat.
Convertir: si un jugador negre és tocat per un blanc o pantera, o un jugador blanc és tocat per una pantera, aquest automàticament passa a ser de l’altre equip de manera irreversible (portar dacs per marcar-se). També, tot el què porti a sobre aquest jugador serà convertit (sac, aïllant, menjar, etc). Si el jugador tocat porta el tòtem a sobre, aquest s’haurà de deixar al lloc on es troba el jugador en aquell moment, podent ser recollit per a qualsevol altre persona que no sigui pantera.
Inici del joc: sortiran en intervals de 30 minuts de diferència. Primer els negres, després els blancs, i després les panteres. Abans de començar el joc es donarà indicacions de l’hora i el lloc de la plantada del tòtem, així com de punts de menjar. Es pot marcar un lloc final per a plantar-lo o es pot donar per vàlid mantenir-lo en poder un cop aconseguit.
Es recomana posar punts de control dels caps cada 2-3 hores, com també punts d’avituallament (així es genera moviment).